Thursday, May 28, 2009

haiii

slamat pagi semua..
intan baru masuk opis ni...
ni intan amik dari berita harian online...
iskkk kesian kat mamat ni...
mesti ramai yang tak bleh terima manu kalah semalam...
cuma bagi intan kalau kalahpun janganla sampai camni skali..ini melampau

Gara-gara Manchester United gagal menjuarai Liga Juara-Juara Eropah

KUALA LUMPUR: Kegembiraan seorang penyokong setia Barcelona meraikan kejayaan pasukannya menjuarai Liga Juara-Juara Eropah awal pagi semalam, bertukar tragedi apabila dibelasah dan ditetak sekumpulan penyokong Manchester United (MU) di sebuah restoran di Pudu Hulu di sini, awal pagi semalam.

Sebelum kejadian jam 4.45 pagi itu, Muhammad Radzeley Ramlan, 25, bersama sembilan rakannya menonton perlawanan akhir antara Barcelona dan MU di restoran berkenaan.

"Kumpulan kami terdiri daripada penyokong Barcelona serta MU dan seperti biasa ketika perlawanan berlangsung kami kutuk mengutuk antara satu sama lain.

"Ketika itu, saya lihat sekumpulan penyokong MU yang duduk di meja sebelah seperti tidak berpuas hati dengan perbuatan kami.

"Bagaimanapun, tanpa mempedulikan reaksi mereka, saya dan rakan terus bersorak meraikan kejayaan pasukan kami yang menewaskan MU 2-0 sebelum meninggalkan restoran dan berjalan ke kereta yang diletakkan berhampiran," katanya ketika ditemui di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) dekat sini, semalam.

Beliau berkata, tiba-tiba sekumpulan lapan lelaki dipercayai penyokong MU yang duduk di sebelah meja mereka sebelum itu, menerpa ke arah mereka dengan membawa parang.

"Mereka mengelilingi saya dan menolak rakan saya ke tepi dan terus membelasah serta menetak menyebabkan saya terpaksa menahan menggunakan tangan.

"Mereka kemudian melarikan diri dengan menaiki sebuah kereta Proton Satria dan beberapa motosikal. Bagaimanapun enjin kereta Satria itu tiba-tiba mati menyebabkan kumpulan itu melarikan diri ke belukar berhampiran," katanya yang menerima 18 jahitan di kepala dan luka tangan kiri.

Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Ahmad Amir Mohd Hashim, berkata pihaknya sudah mengenal pasti pemilik kereta Proton Satria itu dan sedang mengesannya.

No comments:

Post a Comment