Wednesday, May 27, 2009

Pemuda Umno Pulau Pinang sokong Dr Teng disingkir

ni intan amik dari berita harian online..
intan suka tajuk ni...hihihi...
nak suruh perbaik oranglain tapi dalam diri sendiripun tak betul lagi...
macam pepatah melayu bapak ketam mengajar anaknya berjalan betul...

Pemuda Umno Pulau Pinang sokong Dr Teng disingkir

GEORGETOWN: Pemuda Umno Pulau Pinang menyokong saranan seorang pemimpin kanan Gerakan supaya Pengerusi Gerakan Pulau Pinang, Datuk Dr Teng Hock Nan, disingkir kerana kebanyakan pendapatnya bercanggah dengan pucuk pimpinan Barisan Nasional.

"Kami setuju dengan pendapat Naib Presiden Gerakan, Huan Cheng Guan, yang mahu Dr Teng disingkirkan kerana mengeluarkan saranan yang boleh menjejaskan keselamatan negara.

"Kalau dilihat, kenyataan-kenyataan yang selalu dikeluarkan Dr Teng juga bercanggah dengan pucuk pimpinan dan seolah-olah membantah keputusan kerajaan," kata Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang, Norman Zahalan, kepada Bernama di sini, hari ini.

Akhbar hari ini melaporkan Huan berkata Dr Teng patut disingkirkan selepas mengeluarkan kenyataan supaya kerajaan membenarkan bekas pemimpin Parti Komunis, Chin Peng, pulang ke Malaysia.

Huan dilaporkan berkata pandangan Dr Teng itu telah menimbulkan kekeliruan di kalangan anggota parti serta rakyat dan ia adalah pandangan peribadi dan bukan pendirian parti.

Norman berkata, Pemuda Umno Pulau Pinang membantah sekeras-kerasnya saranan Teng supaya Chin Peng dibenarkan pulang ke Malaysia kerana bekas Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya itu masih "bernilai dan mempunyai ancaman tersendiri" walaupun parti itu sudah terkubur.

"Tidak mustahil dengan kembalinya Chin Peng akan menyuburkan fahaman komunisme dan ini akan membahayakan keselamatan negara," katanya. - Bernama

No comments:

Post a Comment